Θα πιάσουμε τους 600.000 τουρίστες φέτος στη Ρόδο

Τις 600.000 θα φτάσουν οι τουρίστες φέτος στη Ρόδο, όπως εκτιμά ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου Χρήστος Μιχαλάκης, αριθμός που θεωρείται αρκετά ικανοποιητικός δεδομένης της κατάστασης που διαμόρφωσε η πανδημία σε όλο τον κόσμο.

Υπολείπεται βέβαια σε μεγάλο ποσοστό της αντίστοιχης περσινής τουριστικής περιόδου, όμως όπως τόνισε, δεν θα πρέπει να γίνεται σύγκριση με το 2019 καθώς οι καταστάσεις και τα δεδομένα φέτος είναι τελείως διαφορετικά. Η σύγκριση θα πρέπει να γίνει μόνο με άλλους τουριστικούς προορισμούς σε Ελλάδα και εξωτερικό, που παρέμειναν κλειστοί όλο το καλοκαίρι ενώ στη Ρόδο θα έχουμε τουρίστες και το Νοέμβριο!

«Ήταν μία σεζόν που δεν ήταν φυσιολογική που δεν μπορούσαμε να εκτιμήσουμε στην αρχή της τι θα μπορούσαμε να έχουμε. Αρχές Ιουνίου δεν περιμέναμε ότι θα είχαμε αυτή την εξέλιξη που έχουμε σήμερα.

Μέχρι τις 15 Οκτωβρίου στο νησί της Ρόδου ήρθαν περίπου 525.000 τουρίστες και υπολογίζουμε, αν όλα εξελιχθούν καλά, μέχρι αρχές Νοεμβρίου θα πλησιάσουμε τον αριθμό των 600.000 ατόμων.

Αυτό σε σχέση με το 2019 είναι της τάξης περίπου του 25% με 26%, αν και δεν πρέπει να κάνουμε συγκρίσεις. Σε σχέση με αυτό που είχαν άλλες πολύ μεγάλες τουριστικές περιοχές σε Ελλάδα και εξωτερικό κρίνεται ο αριθμός πολύ ικανοποιητικός» δήλωσε ο κ. Μιχαλάκης.

Όπως όμως υπογράμμισε, η θετική εξέλιξη της σεζόν είχε να κάνει με την πολύ καλή διαχείριση που είχε ο προορισμός και τον επαγγελματισμό που έδειξαν όλοι οι επιχειρηματίες και οι εργαζόμενοι στον τουρισμό.

«Κάτι που είχε πολύ καλό αποτέλεσμα ήταν η επικοινωνιακή διαχείριση που είχε ο προορισμός. και εκ μέρους της ένωσης τουριστικών γραφείων Δωδεκανήσου θα ήθελα να ευχαριστήσω την περιφέρεια και το δήμο για αυτή τους την πρωτοβουλία, νιώθουμε χαρούμενοι και εμείς που μας δόθηκε  η ευκαιρία να συμμετέχουμε σε αυτό το φορέα γιατί η σωστή διαχείριση της εικόνας και της φήμης του προορισμού είχε ως αποτέλεσμα να μην ολοκληρώσουμε, μόνο τη σεζόν του 2020 αλλά εάν τα επιδημιολογικά στοιχεία της Αγγλίας και της Γερμανίας δεν επιδεινωθούν, θα μπορούμε να συζητήσουμε ότι μπορούμε να έχουμε και μία υποτυπώδη επιμήκυνση της σεζόν» κατέληξε. 

Προοπτικές για το 2021
Ο κ. Μιχαλάκης αναφέρθηκε και στις προοπτικές που υπάρχουν για τη νέα τουριστική περίοδο στο νησί τονίζοντας ότι όποια πρόβλεψη κάνουμε για το 2021 είναι παρακινδυνευμένη γιατί δε ξέρουμε πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση. 

«Θα είναι εντελώς διαφορετικά τα πράγματα αν βρεθεί ένα εμβόλιο, θα συζητάμε σε διαφορετική βάση ενώ δεν ξέρουμε και τι διαχείριση θα έχουν όλες οι χώρες στις οποίες απευθυνόμαστε εμείς το φθινόπωρο και το χειμώνα. Γιατί θα πρέπει να σκεφτούμε και την οικονομική κρίση που θα έχουμε μπροστά μας στην Ευρώπη καθώς απευθυνόμαστε στα μεσαία στρώματα και αν επιβεβαιωθεί η ύφεση στην Αγγλία με μείον 22% καταλαβαίνετε ότι θα έχει επίπτωση και στον τουρισμό.

 Αλλά αυτή τη στιγμή οι προκρατήσεις που υπάρχουν για το 2021, είναι θετικές, χωρίς να ξέρουμε αν πρόκειται για πελάτες που ήταν να έρθουν φέτος και δεν ήρθαν, ή αν είναι κρατήσεις που βασίζονται στην ψυχολογία ότι δεν πήγαμε φέτος διακοπές ας πάμε το 2021.

Και να μην ξεχνάμε ότι το 2021 οι τουρ οπερέιτορς πουλάνε πακέτα χωρίς να έχουν κάποια εγγύηση προς τους πελάτες, δηλαδή ανά πάσα στιγμή μπορούν να τις ακυρώσουν ή να τις αλλάξουν χωρίς να επιστρέψουν πίσω χρήματα» είπε ο πρόεδρος των τουριστικών πρακτόρων και πρόσθεσε τα εξής: 

«Αυτή τη στιγμή τουλάχιστον από την Αγγλία τα στοιχεία δεν είναι αρνητικά. Ήταν πολύ σημαντική η δουλειά που έγινε στη διαχείριση προορισμού για τη Ρόδο, η οποία βγαίνει αυτή την τουριστική περίοδο κερδισμένη στις εντυπώσεις και στην Ελλάδα και σε άλλους προορισμούς της Μεσογείου.

Θεωρώ ότι έδειξε πόσο σημαντικό είναι να υπάρχει ένας φορέας, και η ευχή μας είναι να μετεξελιχθεί αυτός σε έναν DMO ( Destination marketing organization). Γιατί έδειξε πόσο ανάγκη τον έχει ο τόπος».

Για την επιμήκυνση
Παράλληλα εξέφρασε και την άποψή του αναφορικά με την επιμήκυνση που φαίνεται να έχει η φετινή τουριστική περίοδος. «Είναι σημαντικό ότι φέτος σε μία τόσο δύσκολη περίοδο υπάρχουν τουριστικοί οργανισμοί και δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στον προορισμό. Αλλά η επιμήκυνση η φετινή με τους όρους που γίνεται και με αυτό που επιθυμούμε δεν έχει σχέση. Η Ρόδος έχει μία εξαιρετική εικόνα στη διεθνή αγορά, όμως δεν μπορούμε να κάνουμε επιμήκυνση με όρους Ιουλίου και Αυγούστου.

Ο πελάτης το Νοέμβρη έρχεται σε έναν προορισμό για να δει κάτι διαφορετικό και πρέπει να είμαστε έτοιμοι και να δουλέψουν όλοι μαζί οι φορείς και η αγορά και η αυτοδιοίκηση και οι πράκτορες και το υπουργείο Τουρισμού, να επενδύσουμε στους τουρίστες αυτής της περιόδου», δήλωσε ο κ. Μιχαλάκης και αναφέρθηκε στην ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου ο οποίος πρότεινε να κλείνουν τα καταστήματα στις 6 το απόγευμα, λέγοντας:  

«Αυτό δεν ταιριάζει. Άρα πρέπει να επενδύσουμε όλοι μαζί στην επιμήκυνση αν θέλουμε να κάνουμε επιμήκυνση. Δεν είναι υπόθεση μόνο των ξενοδόχων ούτε των τουριστικών οργανισμών. Πρέπει να δούμε πώς θα αλλάξουμε το τουριστικό προϊόν ώστε να είναι ελκυστικό για τους πελάτες και τα χαρακτηριστικά που θα έχουν το Νοέμβρη. 

Πάντως έκανε γνωστό ότι μέχρι τέλος Νοεμβρίου θα υπάρχουν πτήσεις από τη Γερμανία και μέχρι τα μέσα του μήνα πτήσεις με τη Jet2, από την Αγγλία προσθέτοντας ότι αυτό δεν εξαρτάται μόνο από εμάς, καθώς ζούμε σε μία περίοδο που ανά εβδομάδα αλλάζουν τα πράγματα και οι συνθήκες. 

«Η συνεργασία όλων μας ήταν πολύ καλή και υποδειγματική για την Ελλάδα ήταν πρότυπο αυτό που έγινε. Έγιναν κάποια μικρολαθάκια όμως δοκιμάσαμε αυτή τη συνεργασία κάτω από αντίξοες συνθήκες, ήταν μία υπέρβαση και το αποτέλεσμα μας δικαίωσε» τόνισε επίσης ο κ. Μιχαλάκης.

Το Brexit
Ερωτηθείς για τις επιπτώσεις που θα έχει στην αγγλική αγορά το Brexit απάντησε ότι δεν μπορεί να γνωρίζει πώς θα επηρεάσει την αγγλική αγορά το Brexit, όμως τόνισε ότι το 2021 πρέπει τα αντανακλαστικά της χώρας να είναι αυξημένα αν όλα πάνε καλά και βρεθεί εμβόλιο και ηρεμήσουν τα πράγματα καθώς ο ανταγωνισμός θα είναι τεράστιος. Οι τιμές από τις ανταγωνίστριες χώρες θα κατρακυλήσουν, όπως είπε, άρα πρέπει να γίνουμε πιο επιθετικοί και στη διαφήμιση και στην προώθηση για να φέρουμε περισσότερο κόσμο. Άλλωστε, όπως πρόσθεσε, έχουμε βασικές αγορές που είναι εντελώς κλειστές. Όπως η Ρωσία και το Ισραήλ τις οποίες και θα πρέπει να τις ανοίξουμε το 2021 υπό διαφορετικούς όρους. 

Εικόνα τουριστών για τη Ρόδο
Ο κ. Μιχαλάκης ρωτήθηκε και για την εικόνα που μετέφεραν στο εξωτερικό οι τουρίστες μας και απάντησε λέγοντας ότι αυτό που βλέπουμε είναι ότι η Ρόδος έδειξε μία ωριμότητα ως προορισμός. «Ο πελάτης έφυγε ευχαριστημένος σε γενικές γραμμές. Υπήρξαν και κάποιοι που δε βρήκαν αυτό που ήθελαν αλλά η ικανοποίηση των πελατών ήταν σε υψηλά ποσοστά.
Πρέπει αυτό να το κεφαλαιοποιήσουμε, να είμαστε υπερήφανοι, για ό,τι κάναμε γιατί είναι κέρδος του προορισμού. Ο προορισμός πήρε βραβείο γιατί δουλέψαμε όλοι μαζί όπως έπρεπε. Διατηρήσαμε τη φήμη και την εικόνα του προορισμού όλοι μαζί» δήλωσε.

Καταγγελίες για Covid ξενοδοχείο
Σε ό,τι αφορά καταγγελίες τουρίστριας για την ακαταλληλότητα ξενοδοχείου καραντίνας στο οποίο φιλοξενήθηκε στη Ρόδο, ο πρόεδρος των τουριστικών πρακτόρων δήλωσε: «Ο φορέας διαχειρίζεται επικοινωνικά την υπόθεση και το παράπονο αυτό και απάντησε και στον τουριστικό οργανισμό και στην πελάτισσα. Όταν ένας πελάτης κλείνει σε ένα πεντάστερο ξενοδοχείο και τα ξενοδοχεία Covid είναι 2 και 3 αστέρων δημιουργείται μία αναστάτωση, είναι και η ψυχολογία του πελάτη που ήρθε για διακοπές και υποχρεώθηκε να μείνει πολλές ημέρες σε ένα δωμάτιο. Υπήρχαν αστοχίες και τέτοια παράπονα υπάρχουν σε όλους τους προορισμούς». 

Θα αργήσει η κρουαζιέρα
Για το άνοιγμα της κρουαζιέρας ο κ. Μιχαλάκης εξέφρασε την εκτίμηση ότι θα ανοίξει πολύ αργότερα λόγω της ιδιομορφίας της και τόνισε: «Η φύση του προϊόντος είναι τέτοια που ο τουρίστας νιώθει ότι είναι εγκλωβισμένος σε ένα πλοίο. Ας μην ξεχνάμε ότι η αντιμετώπιση των κρουσμάτων τον Απρίλιο και το Μάιο δεν ήταν ιδανική, είχαμε ανθρώπους που αρρώστησαν και εγκλωβίστηκαν… 

Έγιναν κάποιες προσπάθειες επανεκκίνησης και κάποια κρουαζιερόπλοια ήρθαν στη Ρόδο αλλά οι εταιρείες προσπαθούν να προστατέψουν και το πλήρωμα και το πλοίο. Δεν αφήνουν έτσι τους τουρίστες να έρθουν σε επαφή με την τοπική κοινότητα. Η κρουαζιέρα θα αρχίσει να λειτουργεί σε περίοδο κανονικότητας μετά τους τουρ οπερέιτορς».

Πάντως υπογράμμισε ότι εκτός από την κρουαζιέρα υπάρχει και το γιότινγκ και ότι αυτό θα μπορούσε να πάει καλά καθώς οι πελάτες του επιλέγουν από μόνοι τους να είναι απομονωμένοι και επισκέπτονται μικρότερα νησιά. Πρέπει όμως, όπως είπε, να δούμε τι λάθη έγιναν αυτό το διάστημα και πώς θα τα βελτιώσουμε την επόμενη χρονιά.

Έρευνα για το brand και προσπάθεια για επιμήκυνση από την Ένωση 
Τέλος, ο κ. Μιχαλάκης έκανε γνωστό ότι η Ένωση Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου ξεκίνησε τις προσπάθειες για την επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν στο νησί και οργανώνει έρευνα για την brand της Ρόδου. 

«Ξεκινήσαμε ομάδες εργασίας με διάφορους φορείς για το πώς θα κάνουμε την επιμήκυνση σε κανονικές συνθήκες στη μετά Covid εποχή και πώς μπορούμε να αναβαθμίσουμε το τουριστικό προϊόν της Ρόδου. Χωρίς να λέμε ότι το τουριστικό μας προϊόν δεν είναι καλό.

Οι πελάτες μας 2,3 εκατομμύρια μας τιμούν, αλλά μπορούμε να το εμπλουτίσουμε και να δώσουμε ώθηση για την επόμενη δεκαετία. Την ίδια στιγμή ξεκινήσαμε και μία έρευνα για το brand του προορισμού, δηλαδή τι πιστεύουν οι πελάτες γι’ αυτόν. Η έρευνα θα γίνει το 2021. 

Θα καταγράψουμε τι πιστεύουν επίσης οι επιχειρηματίες και οι εργαζόμενοι του τουρισμού και τι πιστεύει η αυτοδιοίκηση και οι φορείς. Αυτά τα στοιχεία θα είναι στη διάθεση της τοπικής αυτοδιοίκησης για να τα επεξεργαστεί» κατέληξε ο κ. Μιχαλάκης.

Πηγή: https://www.rodiaki.gr