Contact us info@atad.gr

Το 2025 η ανάκαμψη του τουρισμού – Ταχύτερη η «ανάρρωση» για short trips και boutique μονάδες

Το 2025 προβλέπεται πλήρης ανάκαμψη του τουρισμού σύμφωνα με όσα ανέφερε στο 4ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, ο αναλυτής αγοράς της εταιρείας Phocuswright, κ. Peter O’ Connor, τονίζοντας ότι στο εγγύς μέλλον αναμένεται να ανακάμψουν κυρίως τα ταξίδια σε κοντινούς προορισμούς και σε μικρά boutique ξενοδοχεία όπου αποφεύγεται και εκ των συνθηκών ο συνωστισμός και η πολυκοσμία.

Το παραπάνω επιβεβαιώνει και η έρευνα που παρουσίασε στα πλαίσια του φόρουμ ο κ. O’ Connor σύμφωνα με την οποία η πλειονότητα των Ευρωπαίων παραμένουν απρόθυμοι να ταξιδέψουν εκτός Ευρώπης ή σε μακρινούς προορισμούς. «Μετά το 2021, το μέλλον φαίνεται ακόμη πιο ενθαρρυντικό. Παρόλο που θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος για την ανάκαμψη των προορισμών μεγάλων αποστάσεων, οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες φαίνονται έτοιμοι να ταξιδέψουν και η Ελλάδα διαθέτει όλα τα εχέγγυα ως βασικός προορισμός για το 2022 και μετά. Η ισχυρή επικοινωνιακή στρατηγική σχετικά με την ασφάλεια τόσο του προορισμού όσο και των ξενοδοχείων, θα παραμείνει πολύ σημαντική καθιστώντας τη ως το ελάχιστο κριτήριο για την προσέλκυση επισκεπτών. Υπάρχει φως στο τέλος του τούνελ» τόνισε ο κ.  O’ Connor

Παρότι η επιστροφή στην κανονικότητα υπολογίζεται σε πέντε περίπου χρόνια από σήμερα, κυρίως λόγω του χρόνου που απαιτεί ο εμβολιασμός ενός ικανού μέρους του πληθυσμού ώστε να αρθεί η ανασφάλεια που νιώθουν οι ταξιδιώτες– η ανάκαμψη εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει με την ανακοίνωση της διάθεσης των εμβολίων. Η πρόβλεψη δε της αύξησης ανέρχεται στο 50% για την επόμενη χρονιά. Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την έρευνα τα ταξίδια σε ολόκληρη την Ευρώπη ήταν μειωμένα κατά 60% την τρέχουσα χρονιά σε σχέση με το 2019. Να υπενθυμίσουμε ότι η συνολική ευρωπαϊκή αγορά το 2019 ανήλθε σε 300 δισ. ευρώ το 2019, ενώ μετά τον κορονοϊό, το 2020, η εκτίμηση είναι ότι θα φτάσει τα 107 δισ. ευρώ, πτώση κατά 60% σε ετήσια βάση.

Απαραίτητη προϋπόθεση βέβαια παραμένει η ασφάλεια και η προστασία γι’ αυτό και σύμφωνα με τον κ. Ο’ Connor προορισμοί και ξενοδοχειακές μονάδες οφείλουν να συντονιστούν και να ρίξουν το βάρος στα υγειονομικά πρωτόκολλα καθώς και να διατηρήσουν τις ευέλικτες πολιτικές ακύρωσης κι επιστροφής χρημάτων για να εμπνεύσουν εμπιστοσύνη.

Όσο για τον βασικό ανασταλτικό παράγοντα μιας «ανάκαμψης εξπρές» δεν είναι άλλος από το γεγονός ότι αεροπορικές και ξενοδοχειακές επιχειρήσεις έχουν αναγκαστεί να θέσουν σε στασιμότητα αεροπλάνα, ξενοδοχεία και προσωπικό. Για αυτό και τα «short trips», ο εσωτερικός δηλαδή τουρισμός ή ο τουρισμός κοντινών αποστάσεων, θα κινηθεί ταχύτερα, κάτι που επιβεβαιώθηκε άλλωστε και την φετινή σεζόν στην Ελλάδα.

Παρότι όμως τα ταξίδια παραμένουν υψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών, οι δυνητικοί ταξιδιώτες θα έχουν υποστεί μείωση εισοδημάτων λόγω της ύφεσης που φτάνει σχεδόν το 40%, γεγονός που θα μειώσει την διάρκεια του ταξιδιού τους και τις συνδεόμενες με το ταξίδι δαπάνες όπως εκδρομές, αξιοθέατα αλλά και θα υποβιβάσει την κατηγορία διαμονής τους.

Σύμφωνα με την έρευνα σχεδόν δύο στους τρεις ταξιδιώτες σε ΗΠΑ και σε μεγάλες χώρες της Ευρώπης αναφέρουν ότι τα ταξίδια παραμένουν μέρος του τρόπου ζωής τους επιθυμούν να επιστρέψουν σε αυτά το συντομότερο δυνατό. Ήδη ένας στους τέσσερις είναι έτοιμος να ταξιδέψει στο εσωτερικό ή σε γειτονικές χώρες, με τα νούμερα να αυξάνονται σε τρεις στους τέσσερις για το επόμενο και εξάμηνο και εννέα στους 10 για το επόμενο δωδεκάμηνο. Τέλος, περίπου το 60% των καταναλωτών ανέφερε ότι η χρήση ενός εμβολίου θα τους έκανε να νιώθουν ακόμα πιο άνετα στην πραγματοποίηση ενός ταξιδιού εντός των επόμενων 12 μηνών.

www.insider.gr

You might be interested in …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *