Contact us info@atad.gr

«Ο Ευρωπαίος θα επιλέξει έναν ασφαλή προορισμό και με τα χαρακτηριστικά που έχει η Ρόδος»

Συγκρατημένος λόγω της συνεχιζόμενης αβεβαιότητας που επικρατεί όσον αφορά στην έναρξη αλλά και στην πορεία της φετινής τουριστικής σεζόν για την Ρόδο, εμφανίσθηκε χτες σε συνέντευξη Τύπου, ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου κ. Χρήστος Μιχαλάκης. Παρά τα αντιφατικά μηνύματα για τον φετινό τουρισμό, τόνισε πως υπάρχει αισιοδοξία για επιμήκυνση της περιόδου μέχρι και τα μέσα Νοεμβρίου.
«Το μόνο που είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε επίσημα, είναι η ανακοίνωση του υπουργείου Τουρισμού ότι από τις 14 Μαΐου κι έπειτα, θα επιδιώξουμε να έχουμε σεζόν. Αυτό μας ικανοποίησε, με το σκεπτικό ότι τουλάχιστον έχουμε έναν χρονικό ορίζοντα. Επιπλέον, η ανακοίνωση ότι οι ευρωπαϊκές χώρες θα δέχονται και τους εμβολιασμένους με το ρωσικό εμβόλιο ‘Sputnik’, ανοίγει νέους ορίζοντες για μια μεγάλη αγορά όπως είναι η ρωσική αλλά και μικρότερες χώρες που το έχουν προμηθευτεί, ήταν προς την θετική κατεύθυνση» είπε.
-Σχετικά με τις πτήσεις και τις κρατήσεις, ο κ. Μιχαλάκης είπε πως «επίσημα δεν έχει ανακοινωθεί τίποτα ούτε έχουν ακυρωθεί οι πτήσεις που υπήρχαν για τα μέσα Μαρτίου. Ωστόσο, με κλειστή όλη την αγορά και φυσικά την εστίαση, δεν μπορούμε να συζητάμε για τουρισμό. Κατ’ αρχήν, πρέπει να ομαλοποιηθεί η κατάσταση, να βελτιωθούν τα επιδημιολογικά στοιχεία της χώρας και φυσικά, να βγούμε από το ‘βαθύ κόκκινο’. Εμείς, θέλουμε να ανοίξει η αγορά –με αυστηρά πρωτόκολλα και μέτρα- και να είμαστε σε θέση να δεχτούμε τουρίστες. Οι πελάτες μας, δεν θα έρθουν για να μείνουν κλεισμένοι μέσα σε ένα ξενοδοχείο. Θέλουμε να έρθουν και να μπορούν να κυκλοφορήσουν, να δουν την αγορά και την εστίαση ανοιχτή…»
-Όσον αφορά στις κρατήσεις και στις ακυρώσεις, ανέφερε ότι υπάρχουν ακυρώσεις από την Αγγλία: «Μέχρι το τέλος Μαΐου, όλες οι κρατήσεις ακυρώθηκαν. Οι νέες κρατήσεις είναι από τα μέσα Ιουλίου και μέχρι το τέλος Οκτωβρίου. Δεν υπάρχει ζήτηση για το διάστημα τέλος Μαΐου – αρχές Ιουνίου. Πάντως μην ξεχνάμε ότι η αγγλική αγορά για εμάς, αποτελεί το 20% των αφίξεών μας, δηλαδή είναι η βασική μας αγορά. Όσον αφορά στις γερμανόφωνες περιοχές (Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία κ.λπ.) δεν υπάρχει καμία κινητικότητα αλλά προσδοκούμε ότι όταν ομαλοποιηθεί η κατάσταση με τους εμβολιασμούς και την πανδημία, θα έχουμε εξελίξεις. Βέβαια, δεν εξαρτώνται όλα από το ποιους θα δεχτεί η Ελλάδα. Εξαρτώνται από το αν οι χώρες αφήσουν τους πολίτες τους να ταξιδέψουν σε διεθνές επίπεδο».
ΣΚΑΝΔΙΝΑΒΙΑ:
«ΜΕΓΑΛΟΣ» ΑΣΘΕΝΗΣ
Έντονος προβληματισμός υπάρχει στους παράγοντες του τουρισμού αναφορικά με τις σκανδιναβικές χώρες –οι οποίες αποτελούν τουλάχιστον το 18% των αφίξεων στη Ρόδο: «Δεν υπάρχει καμία κινητικότητα από τις χώρες αυτές και φαίνεται ότι το πρόβλημα είναι μεγάλο. Πρόσφατα ένας μεγάλος τουρ οπερέιτορ της Σκανδιναβίας ανακοίνωσε ότι ακυρώνει τελείως την Σαντορίνη και την Κάρπαθο από τα προγράμματά του, ενώ στη Ρόδο, φαίνεται ότι πάνε πολύ πίσω τα προγράμματά τους. Φαίνεται ότι θα έχουμε μεγάλη πτώση από την αγορά αυτή»
Ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου κ. Χρήστος Μιχαλάκης υπογράμμισε πάντως, ότι ‘οι κρατήσεις, ακολουθούν…. τις ανακοινώσεις των πολιτικών ηγεσιών των χωρών’ και αυτό συμβαίνει τώρα με την Αγγλία:
«Όταν έκανε μια ανακοίνωση ο Μπόρις Τζόνσον, αυξήθηκαν κατακόρυφα οι κρατήσεις. Όταν άρχισαν πάλι οι περιορισμοί, έπεσαν. Το ίδιο συνέβη και με την Ισπανία. Ζούμε σε μια πολύ ρευστή κατάσταση. Είμαστε όλοι στην αβεβαιότητα. Εκτιμούμε ότι η ‘επόμενη μέρα’ θα μας βρει με τεράστιες αλλαγές στον τουρισμό. Κανένας δεν θα είναι ο ίδιος και είμαστε σε φάση όπου όλα εξελίσσονται».
-Σχετικά με τις αεροπορικές εταιρείες αλλά και τις τάσεις ο κ. Μιχαλάκης, είπε πως υπάρχει ενδιαφέρον από τους πελάτες καθώς ο κόσμος θέλει να ταξιδέψει με τόση μεγάλη πίεση που έχει υποστεί λόγω του ενός χρόνου από την πανδημία με τους περιορισμούς και τα λοκντάουν. «Πλέον, το ταξίδι αναψυχής είναι επιτακτική ανάγκη για τον Ευρωπαίο. Θα επιλέξει έναν προορισμό ασφαλή και με τα χαρακτηριστικά που έχει η Ρόδος, καλό κλίμα, ήλιο και θάλασσα. Γι αυτό είμαστε αισιόδοξοι παρά το γεγονός πως δεν έχουμε ακόμη κρατήσεις και καθαρή εικόνα. Η Ρόδος παραμένει ψηλά στις προτιμήσεις των πελατών ως πολύ δημοφιλής προορισμός με πολύ καλά στοιχεία ως ισχυρό ‘Brand’».
ΜΕΓΑΛΟΣ Ο ΦΕΤΙΝΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
Μια σοβαρή όμως παράμετρος είναι ο ανταγωνισμός. Σύμφωνα με τον κ. Μιχαλάκη, πέρσι παίζαμε σχεδόν… μόνοι μας ενώ φέτος άνοιξαν και άλλοι προορισμοί γι αυτό και δεν υπάρχει περιθώριο για λάθη.
Επιπρόσθετα, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τα κονδύλια που διατίθενται από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για τον τουρισμό καθώς υπάρχει αγαστή συνεργασία με τους φορείς και την Τ.Α.

ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΓΙΩΤΙΝΓΚ
ΚΑΙ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ
Ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου, έθεσε τον προβληματισμό του σχετικά με το τι θα γίνει για το γιώτινγκ και την κρουαζιέρα για να αναδειχθεί αυτή η μορφή του τουρισμού στη Ρόδο. «Αναμένουμε τις σχετικές ανακοινώσεις και γι αυτά με τα υγειονομικά πρωτόκολλα, τα ακριβή μέτρα προστασίας κ.λπ. Ωστόσο, θα πρέπει να εξετάσουμε τι θα γίνει φέτος σε αυτό το επίπεδο».
Πάντως, ο κ. Μιχαλάκης ξεκαθάρισε πως κυριαρχεί ακόμη αβεβαιότητα και όλοι βρίσκονται σε αναμονή.
«Υπάρχει περιθώριο για επιμήκυνση από αγορές, όπως η Αγγλία και η Γερμανία, που ενδιαφέρονται για Οκτώβριο και Νοέμβριο. Η αγωνία μας είναι πότε θα γίνει η εκκίνηση και πώς θα εξελιχθεί. Ίσως και φέτος να πάμε εβδομάδα προς εβδομάδα. Δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε τίποτε ακόμη…»
ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΥΣ;
Ερωτηθείς σχετικά με τους εμβολιασμούς των εργαζομένων στις τουριστικές επιχειρήσεις, είπε: «Δεν είναι εύκολο αυτό. Σε περιοχές όπως η Ρόδος, όλοι εμπλέκονται με κάποιον τρόπο με τον τουρισμό. Και να θέλουν όμως να εμβολιαστούν όλοι, υπάρχουν διαθέσιμα εμβόλια; Είναι μία δύσκολη εξίσωση».
Τέλος, τα μηνύματα από τις τουριστικές εκθέσεις δεν μπορούν ακόμη να μεταφραστούν εμπράκτως αφού φέτος, τίποτε δεν είναι το ίδιο με άλλες τουριστικές σεζόν.

 Πηγή:www.dimokratiki.gr

You might be interested in …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *