Σε αναβρασμό βρίσκονται οι Τουριστικοί Πράκτορες της Ρόδου που ασχολούνται με το θαλάσσιο Τουρισμό, μετά την απόφαση του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης, ο οποίος νομιμοποίησε με απόφασή του τη χρήση της Κολώνας για τα αλιευτικά σκάφη, ενώ ο εν λόγω χώρος είναι ο μοναδικός στη Ρόδο για την υποδοχή υπερπολυτελών σκαφών αναψυχής και πλέον κινδυνεύει να μετατραπεί σε…ιχθυόσκαλα, όπως επισημαίνουν, διαμηνύοντας ότι η Κολώνα είναι λιμάνι για θαλαμηγούς. Μάλιστα ζητάνε από το Δήμο Ρόδου -που έχει στην αρμοδιότητά του το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου, να λάβει άμεσα μέτρα κατά της απόφασης, προκειμένου να ανακληθεί.
της Νατάσας Παμπρή
Για το θέμα εστάλη επιστολή διαμαρτυρίας προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη από την Ένωση Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου (την οποία δημοσίευσε από χθες ο realvoice995.gr) και την οποία συνυπογράφουν ο Πρόεδρός της Χρήστος Μιχαλάκης και ο εκπρόσωπος του Τομέα Θαλάσσιου Τουρισμού και Yachting Μιχάλης Ροδίτης, με κοινοποίηση στους Βουλευτές Δωδεκανήσου, τον Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, τον Δήμαρχο Ρόδου Αντώνη Καμπουράκη και τον Πρόεδρο του ΕΒΕΔ Γιάννη Πάππου, εκφράζοντας την έντονη αντίθεσή τους, σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι “η Κολώνα είναι ο μοναδικός χώρος στο νησί υποδοχής υπερπολυτελών σκαφών αναψυχής κατηγορίας Mega & Superyachts που δυστυχώς τώρα κινδυνεύει να μετατραπεί σε ιχθυόσκαλα αφού το Στίγμα το οποίο θεσμοθετήθηκε από τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης αφορά όχι μόνο ελλιμενισμό αλλά και λοιπές πράξεις όπως εφοδιασμό , φόρτωση προμηθειών και δολωμάτων, εκφόρτωση αλιευμάτων κλπ . Η απόφαση αυτή αποτελεί ταφόπλακα για το Πολύπαθο Θαλάσσιο Τουρισμό στη Ρόδο και την ανάπτυξη του όπως και της αναβάθμισης της.
Ο κ. Ροδίτης μιλώντας στην εκπομπή “Πρώτη Καλημέρα” και τους δημοσιογράφους Τέρη Χατζηιωάννου και Γιάννη Μηνατσή, τόνισε μεταξύ άλλων τα εξής:
Με τον ίδιο επιπόλαιο τρόπο θα μπορούσαν να πουν, να μπουν και μέσα στο Μαντράκι τα αλιευτικά σκάφη. Δεν ξέρω πώς ακριβώς δημιουργήθηκε το όλο θέμα, απλά για πολλοστή φορά το κέντρο δεν έδωσε σημασία στους φορείς της Ρόδου, γιατί το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο είναι ο Δήμος Ρόδου, ο δήμαρχος Ρόδου έχει στην αρμοδιότητα του το Λ.Τ.Ν.Δ., και είναι ο φορέας εκμετάλλευσης της Κολώνας, δηλαδή το “αφεντικό”. Δεν μπορεί, λοιπόν, να μην ερωτηθεί ο φορέας εκμετάλλευσης έστω τυπικά, παρά μόνο κατόπιν εορτής, όπως και το υπουργείο Ναυτιλίας.
Δηλαδή εμείς το μάθαμε Παρασκευή πρωί όταν σε μία άλλη συζήτηση, γιατί έχει βγει ένας νέος νόμος για το θαλάσσιο Τουρισμό, που εκεί έχει μία απλούστευση στις διαδικασίες αδειοδότησης για τις πλωτές εξέδρες, δηλ. μπορεί να κάνεις μία μίνι πλωτή Μαρίνα ας το πούμε έτσι και υπάρχει ενδιαφέρον γενικότερα γι’ αυτό το κομμάτι και πάνω το αρμόδιο τμήμα -το οποίο επεξεργάστηκε τον νόμο- ενώ είχαμε μία συνεννόηση (Παρασκευή πρωί) με πληροφόρησαν ότι κάτι ήρθε για τη Ρόδο από το Αγροτικής Ανάπτυξης, ένα στίγμα για τους ψαράδες στην Κολώνα. Εκεί “χτύπησαν τα αλάρμ”…
Ο υπουργός υπέγραψε κάτι χωρίς να λάβει υπόψη τους φορείς, έστω να κάνει μία προφορική επικοινωνία τι είναι αυτό που υπογράφω, τι είναι αυτό το οποίο μου ζητάνε να κάνω… Δεν είναι ότι έχουμε τρεις- τέσσερις μαρίνες οργανωμένες που μπορούν να δεχτούν μεγάλα σκάφη. Είναι συγκεκριμένος ο χώρος που μπορεί να υποδεχθεί μεγάλα σκάφη πάνω από 50-60 μέτρα και αυτός ο χώρος είναι μόνο η Κολώνα.
Αν δεν μπορεί να ελλιμενιστεί το σκάφος στην Κολώνα, μένει απ’ έξω κάνει τα χαρτιά του και συνεχίζει το ταξίδι του. Γιατί έχω ξαναπεί ότι το κότερο είτε το επαγγελματικό, είτε το ιδιωτικό, δεν είναι ξενοδοχείο, να μην μπορεί να φύγει από δω που είναι και πάει οπουδήποτε μπορεί.
realvoice995.gr